2020. május 26. Kedd, Fülöp, Evelin

[FAQ] [Vélemények] [Vendégkönyv] [Hírlevél] [Sitemap]

[Magyar][English]

HR Mini MBA Ÿ
Vezetés Mini MBA®
Mini MBA® (Menedzsment)
Vezetés (leadership) tréning
Beszerzési tréning
Coaching-tréning
Döntéshozatali tréning
Értékesítési-tréning
Érzelmi Intelligencia tréning
Csapatépítés / Esprit de Corps
Gyakorlati vezetés-tréning
HR-kiválasztás tréning
HR-teljesítményértékelés tréning
HR-toborzás
Időgazdálkodás-tréning
Kommunikációs-tréning
Konfliktuskezelési-tréning
Motiváció tréning
Önismereti tréning
Prezentációs technika tréning
Projektmenedzsment-tréning
Stratégia-tervezési tréning
Stresszmenedzsment tréning
Tárgyalástechnika-tréning
Tréning On-the-Job trénereknek
Változásmenedzsment-tréning
Céges tréningek, képzések
Jelentkezés
Általános szerződési feltételek
Ügyfélszolgálat, panasztétel
Kapcsolat




 


Összesen
1951797
találatot kaptunk az
oldal indítása óta.

  • Tudta-e, hogy a Diploma in Financial Management programhoz tutori támogatás már Budapesten is elérhető?


  • [ »» ]


    - ACCA

     
    :: HR-kiválasztás tréning

    HR-kiválasztás tréning
    Céges tréning

    Kiválasztás tréningünk után a profi HR-esek is csettintenek, a friss HR-eseknek pedig "falat kenyér". A kiválasztás ától-cettig. A céges tréningeken az Önöket foglalkoztató kiválasztási feladatokkal dolgozunk. 

    1. A feladatban Ön egy munkaerő-közvetítő cég munkatársa. Elégedetlen ügyfeléhez rövid határidő mellett kell vinnie bizonyos kritériumoknak megfelelő munkásokat. Az első x hónapban kölcsönzik a munkaerőt a megrendelőnek. A kliens is tudja, hogy a képzett munkaerő réges-rég mítosz. Sőt, Észak-Kelet Mo-on a lehetséges kollégák döbbenetes része funkcionális analfabéta. De a tény tény: a fluktuáció tolerálhatatlan. A termelékenység alacsony. Az ügyfél cégkultúrája, a munkakörülmények, az órabér, a teljesítményértékelési rendszer adottságok. A tréningen megtanuljuk a cégkultúrát felmérni, hiszen az adottságokkal kompatibilis munkavállalókat kell kiválasztani. A tréning eszközöket ad ahhoz, hogy kiszűrje: kik nem akarnak dolgozni (meg sem jelennek, táppénzre mennek). Kik azok, akik máshova jók, de az adott ügyfélhez nem, hiszen (példa) nem mindenki tolerálja az állandó utasítást, vannak, akik a hektikusan változó és utolsó pillanatban bejelentett túlórákhoz nem tudnak alkalmazkodni. A valószínűleg felmondó, egészségesen táppénzre menő, kevésbé szorgalmas, nem az ügyfél igényeivel kompatibilis bíró emberek kellemesen nagy százaléka kirostálható. Hard skilleket, pl. nyelvtudást bárki tud ellenőrizni. A kiválasztás igazán a soft skillek világában izgalmas. Az esettanulmány kapcsán megtanuljuk, hogy ha van, akkor hogyan választható meglepően jó arányban választható ki az adott munkakörben jó és dolgozni akaró munkaerő. A tréningen - a megfogalmazás módját is kivesézve - vesszük át az éppen működő kiválasztási rendszer kérdéseit, az interjú forgatókönyvét, valamint a próbamunkát. Az esettanulmányból akkor is rengeteget tanul, ha Ön autóipari összeszerelést végzőket, ha műanyagipari előkészítést végzőket vagy betanított fúrókat keres. Akkor is ha munkaerő-kölcsönző, akkor is, ha Ön a termelővállalat HR-ese. 

    2.
    A feladatban
    Ön egy bolthálózatot üzemeltető cég HR-vezetői székébe ül be. A gyakorlatban négyen jelentkeztek Önhöz biztonsági igazgatónak. A kérdés: hogyan válasszon a 4 fő közül úgy, hogy az outsourcingolt őrző-védő szolgáltató cégek emberei udvariasabbak legyenek a vásárlókkal, jobban tudják kezelni a konfliktusokat, és a jogszabályi kereteken belül merjenek fellépni a boltokat szisztematikusan fosztogató szarkacsapatok ellen még akkor is, ha a futtatók a tinédzser lányokkal az alsónemű alá rejtetik a lopott árut, vagy a banda vezetői a családját fenyegetik. A leendő biztonsági igazgatónak miben kell jónak lennie ahhoz, hogy az üzleti célok a leginkább teljesüljenek? A tréning-gyakorlatban tulajdonságokat, kompetenciákat, viselkedést, attitűdöket nevesítünk, ahhoz mérést párosítunk. Értékeljük a válaszokat, teszteredményeket, helyzetgyakorlatban mutatott viselkedést. Ezen egyetlen esettanulmány megoldásából rengeteget lehet tanulni.   

    3. feladat
    A tréning-gyakorlatban autókereskedést vezet. Nincs külön HR-ese, nem használ munkaerő-közvetítőt. Az érdekli, hogy flotta-finanszírozással kapcsolatos pozícióba a "Gábornak" vagy a "Péternek" érdemes bizalmat szavazni. Gábor ambiciózus fiatal, Péter pedig (képzeljünk ide a jelöltekről információkat) a konkurens tapasztalt szakembere, aki jelezte, hogy megfelelő feltételek esetén átjönne. Izgalmas választás. Azzal kezdjük,
    milyen szempontok mennyire fontosak a kiválasztásban, mi az, amit már tudunk, mit és hogyan kell ebből ellenőriznünk...

    4. esettanulmány
    Ebben a szerepjátékban Ön felső vezető mellett dolgozó HR-es. Senior értékesítőt keres több éves átfutású, milliárdos projektek értékesítéséhez.
    A hard kritériumokat (felsőfokú angol és jó arab nyelvtudás, külföldön vagy a BME-én végzett mérnök, 5 év tapasztalat) jó, ha 10 ember teljesíti az országban. De kisebb csoda történt. Van két jelölt! Igen ám, de még milyen kritériumoknak kell megfelelnie az Ön iparágában az ideális sales- és projektvezető munkatársnak? Az sem evidens, hogy mit jelentenek az olyan szavak, hogy "csapatjátékos", ha egyáltalán csapatjátékos kell. Pláne nem egyszerű a definiálandó "csapatjátékosság", "asszertivitás", stb. kompetenciák mértékét a megbízhatóság és a validitás próbáját is kiálló módon mérni. Ráadásul a szubjektivitást, az észlelési torzulásokat is szeretné minimalizálni, hiszen a rossz kiválasztás költsége csillagászati. 

    5. Hátrányos helyzetű régióban szervizcég tulajdonos-ügyvezetője. Minden normális nyelvtudással bíró mérnök megy külföldre, vagy Budapestre, esetleg Győrbe. Használható villamosmérnök "nincs", aki van, menekül. Megy, hiszen a gyerekének civilizált oktatást akar a szülő, ki az a bátor ember, aki a térdét a helyi kórházban műttetné, ki akar olyan helyen élni, ahol nem mer a betöréstől való félelmében szabadságra menni. Márpedig ez a helyzet. Így hiába hajlandó így egész szép bért fizetni, aki jelentkezik, (kis túlzással), nem ismeri az Ohm-törvényt. A tréningen megtervezzük a mérnökök kiválasztását.

    6. Most egy főiskolán dolgozik. "Zsinórban" az ötödik marketingvezető dobta be a törölközőt. Értékelni fogjuk az exit interjúkat. Láthatóak beillesztési, teljesítményértékelési, motivációs problémák is, de valami nem stimmel a kiválasztásban sem. Meg kell találnunk az okokat és Pareto-elvet használó priorizálással, six sigma módszertannal orvosoljuk a gondot.

    Kérje ajánlatunkat céges megoldásra! A nyílt tréningek részletes tematikáját lejjebb olvashatja majd. 

    Cégeknek háromféle megoldást kínálunk:
    i) Az egyik a céges tréning. A céges tréningen testre szabott tematikájú edzésmunkát végzünk. Az egyeztetett időpontban tartott céges tréningen 2-8 munkatársuk vesz részt, akár az Önök telephelyén, akár bentlakásos formában, konferencia- és wellness hotelben.
    ii) A második megoldás a nyílt tréning. A cég HR-es munkatársai más cégektől jövőkkel együtt vesznek részt, a lapon lejjebb található időpontokban tartott nyílt tréningen, amely tréningeken a fenti esettanulmányok közül többel dolgozunk. A tréning tematikát lásd lenn. Az esettanulmányokat a résztvevőkkel közösen választjuk ki. Itt is meg
    tanulja a jó kiválasztás csínját-bínját.
    iii) Cégeknek kínáljuk továbbá tanácsadói szolgáltatásunkat, a hozzá tartozó képzéssel együtt. 
    Ön elmondja a feladatot, mi pedig megoldást, teljes és "kész" kiválasztási "csomagot" dolgozunk ki. Pl. Ön szeretne

    • Nemzetbiztonsági szempontból érzékeny információk közelébe bizonyos embereket
    • Vagy 5 telephelyre összesen 42 árufeltöltőt keres - "tegnapelőttre"
    • Rendezvényhez keres jegyárusítókat, ruhatárosokat, recepciósokat
    • Közép- vagy felső vezetőket
    • "Garantáltan" nem korrupt beszerzőt
    • Nem saját zsebre dolgozó éttermi vezetőt

    Mi pedig szállítjuk az interjúkérdésektől, a testre szabott teszten át az értékelésig, pontrendszerig bezárólag a teljes kiválasztási módszertant és lépésről lépésre betanítjuk, tréningezzük a kiválasztás folyamatát. Képessé tesszük Ön(öke)t a kiválasztásra.

    A kiválasztási tréningeket olyan vállalati HR-eseknek, személyzeti tanácsadóknak, munkaerő-közvetítőknek, fejvadászoknak javasoljuk, akik:

    • tudják, hogy mik a rossz kiválasztás következményei
    • ismerik a rossz kiválasztás költségét
    • akik optimális munkatársakat keresnek
    • akik a kiválasztás folyamatában interjúkat folytatnak le
    • tesztek használatát tervezik vagy már alkalmaznak teszteket
    • próbamunkát, próbafeladatot használnak, de szeretnének még jobb eredményt elérni 
    • tökéletesítik AC-jüket
    • éppen keresnek munkatársat - és holnap használható konkrét tudást szeretnének  
    • aki szeretné nevesíteni az adott pozícióban elvárt kompetenciákat
    • akik (kvalifikációt igénylő pozíciók esetén) ismerni akarják az önéletrajz és motivációs levél vizsgálati szempontjait 
    • el akarják dönteni, hogy a cégénél jelenleg használt gyakorlati feladat, AC jó-e, ha nem, hogyan javítható

    Ha Ön HR-szakember, tréningünket nagyon hasznosnak fogja találni. Ha pedig olyan kkv. ügyvezetője, aki egy személyben Ön a HR-es is, akkor egyszerűen muszáj eljönnie. A céges tréning vagy nyílt tréning eredményeként az ügyfél 2-8 HR munkatársa, így Ön is, képes lesz a KIVÁLASZTÁST még EREDMÉNYESEBBÉ TENNI.

    • Felmérni az egyes munkákat 
    • Munkaköröket meghatározni 
    • Munkaköri leírást készíteni
    • Definiálni az egyes munkakörökben elvárt kompetenciákat
    • Stratégiai HR-döntéseket hozni, pl., hogy az első három hónapban a közvetítők állományába tartozzanak-e a munkavállalók

      A szürreális fluktuáció és az ebből fakadó elképesztő veszteség helyett képes lesz:

    • Megtervezni a kiválasztást
    • Megtervezni és lebonyolítani a kompetenciák mérésének módját, ezen belül
    • Interjút tervezni, lefolytatni, értékelni
    • Teszteket választani, értékelni 
    • Saját tesztkérdéseket tervezni / írni / értékelni
    • Próbamunkákat, AC-t (Assessment Centert) tervezni és végeztetni

      A tréning edzésmunka, az üdvözléstől kezdve a kiválasztási döntés közléséig GYAKOROLJA a kiválasztás teljes folyamatát. 
      Kiválasztási tréningünk feltételezése, hogy túl van a toborzáson, már van néhány/több jelöltje egy vagy több pozícióra, ki kell szűrni az eleve alkalmatlanokat, majd ki kell választani a legjobba(ka)t.

     

    Kiválasztás tréning tematika 1. nap 

    08.15-09.45 Bevezetés

    • Bemutatkozás
    • Elvárások
    • A kiválasztás
    • Egy rossz kiválasztás költségei (direkt és indirekt)
    • A toborzási ismeretek gyors összefoglalása, kérdezz-felelek 
    • Onnan indulunk, hogy már megírtuk az álláshirdetést, már túl vagyunk a toborzáson
    • Mondjuk középvezetői pozícióra jött 31 jelentkezés, 
    • Mondjuk betanított munkások esetén pedig van 17 jelentkező
      (ez jó eset, hiszen alig találni az országban öntőgépek szervizeléséhez jó forgácsolót)
    • De. A jelentkezők egy részének szövegértési készségei nagyon nem jók...

    10:00-11:30 Szelekciós kritériumok és előszűrés 

    • Milyen részekből áll a kiválasztási folyamat?
    • A jelöltekkel szembeni követelmények, kompetencia-kritériumok
    • Milyen kritériumok szerint válasszunk vezetőket?
    • Mik a betanított munkát végzőkkel szembeni követelmények
    • Vízitúra-vezető, értékesítési vezető, CNC-esztergályos, betanított munkás, stb. jelöltektől elvárt kompetenciák azonosítása
    • Hogyan és mit kérdez, hogyan és mit tesztel?
    • Az önéletrajzok értékelése
    • Hogyan vegyük észre a lyukakat az önéletrajzban? 
      (Egy felmérés szerint az önéletrajzok 88%-a nem igaz)

    11.45-13.15 A kiválasztási interjú

    • Az interjú
    • Interjú típusok
    • Az interjúra való felkészülés lépései
    • Hogyan interjúzzunk? Mit kérdezzünk és hogyan?
    • Mit akarunk megtudni a jelöltekről?
    • Mi az interjústratégiánk?
    • Hogyan értékeljük a válaszokat? 
    • Hogyan ne? Értékelési hibák és az ún. észlelési torzulások

    Ebéd

    14.00-15.30 Interjú gyakorlatok    

    • Felkészülés után interjú gyakorlat, próbálja ki magát kérdezőként!

    15.45-17.15 Tesztek I.   

    • Tesztek vezetők kiválasztásához
    • Szükségleti tesztek, személyiségtesztek, illeszkedés a szervezeti kultúrához

     

    Tréning tematika 2. nap 

    08.15-09.45 A tesztek II.

    • Tesztek munkások kiválasztásához
    • Szükségleti tesztek, személyiségtesztek, illeszkedés a szervezeti kultúrához

    10.00-11.30 Tesztek III.

    • Tesztek értékesítők kiválasztásához
    • Szükségleti tesztek, személyiségtesztek, illeszkedés a szervezeti kultúrához

    11.45-13.15 Assessment center (Értékelő központ)

    • Milyen munkakörökben alkalmazzunk assessment centert?
    • AC feladatok, próbamunka vezetők kiválasztásához
    • AC feladatok próbamunka értékesítők kiválasztásához
    • AC feladatok próbamunka munkások kiválasztásához

    Ebéd

    14.00-15.30 A kiválasztás utolsó lépései 

    • A döntés és észlelési torzulások
    • Döntési dilemmák
    • Az Arrow-féle lehetetlenségi paradoxon
    • A döntés kommunikációja 

    15.45-17.15 Zárás

    • Összefoglalás
    • Kérdezz-felelek
    • Akcióterv
    • A tréning értékelése

    17:30-19:00 Opcionális vizsgák, a sikeresen vizsgázók tanúsítványt szereznek

    Céges képzések esetén a helyszín és időpont: 

    Megrendelőnkkel egyeztetve

    Céges képzések díja
    Az időpont és igény függvényében adunk árajánlatot

    Tananyag: Minden ügyfelünk minőségi tananyagot kap.

    Hogyan öltözzek? Résztvevőink többsége kényelmesen, elegánsan, de nem túl formálisan öltözik ("smart casual").

    A képzés nyelve
    A nyílt programot magyarul tartjuk, vállalati programjainkat készséggel tartjuk angolul. 

    Jelentkezés: A jelentkezési lap a word dokumentum értelemszerű kitöltése után e-mailben (info@mediacomm.hu) visszaküldhető. Az elfogadott jelentkezéseket visszaigazoljuk, kiküldjük az ún. előlegbekérő-levelet, annak kiegyenlítésekor kerül kiállításra a számla.  

    Opcionális vizsga és tanúsítvány
    A nyílt képzések/tréningek végén azoknak, akik szívesen tesztelik tudásukat, azoknak nem kötelező jelleggel (opcionális) vizsgalehetőséget biztosítunk. A sikeres vizsgázók tanúsítványt szereznek. 
    A vizsga nyílt programok esetén közvetlenül a tréning befejezését követi. Számon kérjük a képzés során elsajátított elméleti ismereteket és a tréninges helyzetgyakorlatokhoz hasonló szituációs gyakorlatban kell a tréningcélokat jelentő kompetenciák elsajátítását bizonyítani.  
    A képzés eredményességének mérése céges programok esetében (jellemzően) a következők szerint történik. 
    Vagy a képzés első napja második moduljában vagy a tréninget megelőző képzési igény felmérésekor tartjuk azon viszonyítási alap (benchmark) gyakorlatot, amely az induláskori készségszintet méri. 
    A képzés utolsó előtti blokkjában kerül sor a zárógyakorlatra, amely zárógyakorlatot (igény szerint vizsgagyakorlatot) videóról visszanézzük. A tréningcélként kijelölt szempontok alapján pontozzák egymást - ismét 1-10-ig skálázott normál eloszlásgörbén a résztvevők - így mérjük az induló képesti fejlődést a fejlesztési célként rögzített kompetenciák mentén.
    A vizsga díja 19.900 Ft + áfa.
     

    Jelentkezési határidő: a jelentkezés folyamatos, de jelentkezést a program előtti utolsó héten 12.900 Ft+áfa/fő felár mellett fogadunk el, ha a csoport létszáma lehetővé teszi.

    Mit kell hozni a tréningre? Semmit. Minden ügyfelünk tananyagot, ún. workbookot (kézikönyvet) kap, a minőségi képzéshez szükséges tárgyi feltételeket (projektor, számítógép) céges képzés esetén is készséggel biztosítjuk.

    Az oktatás mikor kezdődik és mikor ér véget?
    Az oktatás 8.15-kor kezdődik, de kérjük szíveskedjen 8:00-ra megérkezni, a képzés 17:15-ig tart. 

    Ebéd, étkezés
    A
     program során ebédet, a szünetekben frissítőket, kávét biztosítunk. Nem budapesti résztvevők esetén a bentlakás szállásdíja és a vacsora költsége a megrendelőt terheli.

    Létszám
    Céges programjaink ideális létszáma: 6 fő.
    A céges program lehet az ügyfél telephelyén is, projektort, flipchartot, írásvetítőt, laptopot viszünk/biztosítunk.

    További információ:
     info@mediacomm.hu vagy +36 209 342 760

     
    [ e-mail: info@mediacomm.hu ] [ Elérhetőség ] [ Adatvédelem ] [ Minden jog fenntartva. MediaComm © 2004 ]